Az aacheni Peter und Irene Ludwig Stiftung letétje

Hantaï Simon

Cím nélkül (1973)

Hantaï Simon 1949-ben Párizsban telepedett le, ahol megismerkedett a szürrealista csoporttal és André Bretonnal – aki Hantaï első párizsi kiállítási katalógusának bevezetőjét írta. Időközben már a kollázs, a frottázs és a hajtogatás technikájával kísérletezett. 1955-ben felfedezte az amerikai absztrakt expresszionizmust és a lírai absztrakciót. 1960-tól fokozatosan lemondott a vászon fakeretre való feszítéséről, s „a hajtogatást, mint módszert” alkalmazta: az előre összehajtott, összegyűrt fehér vásznat egyenetlen felületté alakítja, melyet beszínez, majd széthajt. Az összehajtott vászon festés során történő, fokozatos széthajtogatásával jelentős teret enged a véletlennek az alkotói folyamatban, a hatalmas vászon kompozíciója a kaleidoszkóp által létrehozott látványhoz hasonló. A Ludwig Múzeum gyűjteményében 1991 óta letétként szereplő festmény a „fehérek” (1973–1974) sorozatához tartozik, mely még a nyolc éve bejelentett visszavonulása előtt készült. Hantaï Simon ugyanis 1982 óta nem fest, nem állít ki, ezzel tiltakozva a műtárgyak eltúlzott kereskedelmi értéke ellen.
« VISSZA  

Iratkozzon fel
HÍRLEVELÜNKRE!