Perneczky Géza

(Keszthely, 1936 – )

1954–1957 között az Eötvös Lóránd Tudományegyetem művészettörténet-magyar szakos hallgatója. 1962–1965 között a Képzőművészeti Alap Kiadóvállalatánál könyvszerkesztő, 1965-től a Magyar Nemzet, 1968-tól az Élet és Irodalom műkritikusa A hatvanas években jelentkező progresszív tendenciák teoretikusa. 1970 óta Kölnben él. A hetvenes évek elején egyrészt játékos, másrészt analitikus, az azonosítás kérdését a középpontba helyező koncept műveket alkot (Concept like commentary című fotósorozatában art feliratú golyók kicsiny színpadon zajló, dramatizált jelenetei figyelhetők meg, az Identification-program sorozatában pedig különböző, múlandó tárgyakat és természeti jelenségeket azonosít számokkal), fotókat, mail-art- és pecsétműveket készít, művészkönyveket ad ki (Numbered books, 1970, Important business, 1973). Káoszelmélettel, növényrendszertannal foglalkozik, 2000-től fest is. A nyolcvanas évektől ismét publikál Magyarországon.

Perneczky Géza a könyvtári katalógusban