KÉPEK PÁRBAN

Múzeumpedagógiai foglalkoztató feladat 6-10 éveseknek

A következő lapokon gyűjteményünk műveit állítjuk párba egymással, illetve klasszikus alkotásokkal. Kérdésekkel, feladatokkal, megfigyelési szempontokkal segítjük őket a „beszélgetéseikben”. 

 A műalkotások sokszor többet árulnak el magukról, ha nem önmagukban, hanem egy másik műalkotás társaságában állnak. És ez így van, bármely művészeti ágra is gondolunk: irodalomra, zenére vagy képzőművészetre. 

 

KOROSZTÁLY

6-10 éveseknek

 

PEDAGÓGIAI CÉL

A Képek párban feladat azt demonstrálja, hogy a műalkotás kommunikál velünk, és azt, hogy mi is képesek vagyunk kommunikálni velük. 

A művek a dialógusaikban karakteresebben mutatják meg a formáikat, színeiket, hangulataikat és jelentéseiket. Ez azt jelenti, hogy a műalkotások összevetése során a műelemzés, műértelmezés különböző szintjei – a műalkotás megfigyelésétől szimbólumainak, jelentéseinek a feltérképezéséig – hatékonyabban fognak megvalósulni. Természetesen az mindig fontos lesz, milyen életkorú befogadóról van szó. 

A dialógusokban résztvevő művek egyúttal eltérő művészi világokat, egymástól akár távoli, kulturális tartalmakat és társadalmi jelenségeket is megjelenítenek, kivált, ha több évszázad különbséggel készült alkotásokról van szó. Ezek a tartalmak is jobban artikulálódnak, ha ellenpontozzuk őket. 

A kisiskolásoknál fontos lesz továbbá a vizuális alapjelenségek beazonosítása, és a hangulati tartalmak nevesítése az összevetés során. Ahogyan fontos lesz, hogy a tanuló a képeket nézve szabadon asszociálhasson, hogy a látványelemeket szabadon antropomorfizálhassa.   

 

 

A FELADAT MEGOLDÁSÁRÓL

A képekhez tartozó kérdéseket, témákat, ha megoldható, érdemes egy online platformon átbeszélni, míg az alkotó feladatról készült képek bekérhetők a gyerekektől. A pedagógus nyisson egy közös galériát az elkészült munkák számára. 

Ha úgy érzi, szükséges a feladat megoldása, írjon nekünk. 
muzeumpedagogoia@ludwigmuseum.hu 

 

 

FELADATLAP

A feladatlap innen letölthető 

letöltés