Keress és alkoss! Múzeumpedagógiai foglalkoztató feladat 15-18 éveseknek

A gyűjteményhez kapcsolódó kereső-alkotó feladat 15-18 évesek számára. 

Önállóság, gyűjteményismeret, kihívás és kreativitás

Korosztály: középiskola



 

PEDAGÓGIAI CÉL

Játékos keresőfeladat a digitális gyűjteménnyel való ismerkedésre, a vizuális jelenségek és szöveges tartalmak összevetésére, továbbá a (kortárs) képzőművészeti alkotások széles jelentés-választékának szemléltetésére.

A feladat a különböző műalkotások közös témájának felismerésére is szolgál, mindezzel fejleszti a szintetizáló képességet. Több tartalmi kapcsolat is kimutatható a megtalált művek között.

A keresőfeladathoz kapcsolódik egy önálló képzőművészeti alkotómunka, amelynek témáját a megkeresett művek adják, ezzel példát szolgáltat a műalkotások továbbgondolására, azok formakészletének elsajátítására, kreatív újrahasznosítására. A feladattal gyakorolható a digitális képalkotás.

A feladat alkalmas lehet egy „heti” projektmunkának.

 

 

FELADATLAP

A feladat IDE KATTINTVA pdf formátumban letölthető.

Megjegyzés: Kérjük, a letöltött feladatot osszák meg a diákokkal! Ha szükségesnek látják, adjanak további instrukciókat a tanulóknak!

letöltés gomb
 

 

MEGOLDÁS

A megkeresendő művek:

Lady Pink (Jenny, Holzer): Cím nélkül (Ne lőj a civilekre!) (1984)

Lengyel András: Útjelek (I.) (197980)

Morley, Malcolm: Lóversenypálya (Dél-Afrika) (1970)

Warhol, Andy: Single Elvis (1964)

 

„a művek valamiféle veszélyre, bizonytalanságra, társadalmi problémára mutatnak rá (reflektálnak)”