Mindennapi sci-fi

múzeumpedagógiai foglalkozás a Nem vagyok robot című kiállításhoz

„Nem vagyok robot.” Állítjuk magabiztosan, de honnét tudhatjuk valójában? Gépies cselekvéssorok, fejlett technológiai érzék, az elmúlt évtizedek alatt gyakran csak digitális bennszülöttekként hivatkozunk önmagunkra. Mégis milyen tulajdonságaink, érzéseink vannak, amelyek megkülönböztetnek minket, az embert, a mesterséges intelligenciától?

A foglalkozás során ezeken a kérdéseken túl, találkozunk még egy csapdába esett önvezető autóval, egy futurisztikus elektroszmog mérővel, generált és valódi arcvonásokkal rendelkező emberekkel, valamint magunk is álarcokat készítünk, és kipróbáljuk ki tudjuk-e játszani a mobiltelefonokba épített arcfelismerő kamerák rendszerét. Végül a digitális detox: ’méregtelenítés’ ’semlegesítés’ reményteljes kimenetelét is alaposabban megvizsgáljuk. 

 

Kinek ajánljuk?: Azoknak a diákoknak, akik kíváncsiak a mesterséges intelligencia művészi megjelenítésére és szívesen elmélkednek, vitatkoznak a mesterséges intelligencia pozitív és negatív hatásairól. 

Időtartam: 60-90 perc 

Korosztály: 12-18 éves 

Kulturális tartalmak: kapcsolatok, robotika, technológia, tudományos fantasztikum  

Kapcsolódó kompetenciák: kommunikáció, kritikai gondolkodás, szabad önkifejezés lehetősége