Kokesch Ádám: Cím nélkül (Kék panel I-II.) (2005-2009)

akril, (I:üveg, II: plexi) műanyag, fémkonzol, szilikon ragasztó
Vásárlás az Oktatási és Kulturális Minisztérium / Nemzeti Kulturális Alap hozzájárulásával

Kokesch Ádám színes, fényes, tükörsima, speciális ún. „hinterglas”-technikával festett képei, illetve az ezek és különböző tárgyak felhasználásával épített futurista installációk, modellek számos tekintetben zavarba ejtik nézőjüket. A TV-tartóra, fotóállványra, falra szerelt, néha világító, lekerekített vagy épp geometrikus formára vágott, térbe hajtogatott, egymásra vonatkoztatott tárgyak és az azokon megjelenő absztrakt alakzatok funkciója és jelentése ismeretlen, ugyanakkor határozottan emlékeztetnek a környezetünkben megjelenő számos high-tech tárgyra, melyeket az fogyasztói ízlés és az azt kiszolgáló ipari formatervezés alakított. Monitor, kamera, parabolaantenna, napelem, közlekedési tábla – a formai asszociációk által előhívott tárgyak legtöbbje aktív információgyűjtő, illetve -közvetítő elem, interfész, s ilyesmik Kokesch tárgyai is, ám dekódolásuk szinte lehetetlen. A saját maga által épített adatbázishoz, jelrendszerhez a művész nem ad kulcsot, sőt, egyik célja feltehetőleg a néző elbizonytalanítása abban a tekintetben, hogy modernista táblaképet, egyedi ikonokból építkező vizuális üzenetet vagy épp a formatervezés körébe tartozó, mögöttes jelentés nélküli, tetszetős színekkel és alakzatokkal díszített tárgyakat lát-e. Sz.K.