Futura (eredetileg Leonard Hilton McGurr, majd 1999-ig Futura 2000) amerikai művész tinédzserként kezdett New York-i falakra és metrókocsikra graffitizni a hetvenes években, majd az amerikai légierőnél töltött katonai szolgálata után ismét bekapcsolódott a nyolcvanas évek street art mozgalmába és sikeres kereskedelmi kiállításaiba. Az egyik legismertebb graffitiművészként lemezborítót és színpadi hátteret tervezett a brit punk-rock zenekar, a The Clash részére, majd logókat és sportruházatot különféle megrendelőknek a kilencvenes évektől. A művésznevében szereplő 2000-rel az ezredfordulót, illetve a 2001 Űrodüsszeia című filmet idézte meg, míg a „Futura” név nemcsak a művész jövő és technológia iránti érdeklődését tükrözi, de a Paul Renner által tervezett Futura betűtípus előtt is tiszteleg, amelyet Stanley Kubrick is előszeretettel használt filmjeiben. Futura 2000 a graffitit egyedülálló módon az absztrakció irányába mozdította el. Műveiben a festékszóró flakon mellett légpisztolyt is használt, amellyel egészen finom vonalakat festett. A Letter to Myself (Levél önmagamnak) című festményt kékes-zöldes árnyalatú színfoltok, valamint főleg feketével festett absztrakt, geometrikus motívumok (körök és vonalak) borítják, melyek néha a térbe is kilépnek. A kép bal felső sarkában a művész neve mellett egy figuratív elem is felbukkan: egy vízszintes „pult” mögött álló nagyfejű, széttárt kezű emberi alak. A kép uralkodó motívumai, az egymáshoz kapcsolódó gömbök és körök minden valószínűséggel a 2000-es számból eredeztethetők, amely aláírásként a kép jobb alsó sarkában olvasható. A kép egyfajta absztrakt, enigmatikus üzenetet alkot, amit a művész önmagának és egyben jövőbeli olvasóinak fogalmazott meg. Szipőcs Krisztina