Az idei gyereknapon a Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) című kiállításunk témafelvetéséből indulunk ki. A kérdésfeltevés, a megismerés, a válaszadás, az üzenetalkotás lesz fókuszban. Megfigyelünk, kérdezünk, átalakítunk, újra alkotunk és újra gondolunk anyagokat, műveket, üzeneteket, rövidebb és hosszabb feladatok formájában. A program a Ludwig Múzeum három emeletén, hat különböző megadott helyszínen zajlik.
HELYSZÍNEK: 1. és 3. emeleti kiállítótér, 2. emeleti múzeumpedagógiai stúdió
A megértési nehézséggel élő gyermekeket (Down szindrómás, autista, oxigénhiánnyal született stb.) nevelő családokat szintén várjuk erre a napra.
Kérünk mindenkit, hogy részvételi szándékát a dabifarkas.rita@ludwigmuseum.hu e-mail-címen jelezze!
RÉSZLETES PROGRAM
EGY...
Keress felületet!
A kortárs képzőművészek sok érdekes, különleges, olykor egyszerű technikát használnak műveik elkészítéséhez. Ilyen a frottázs is. A Talált terepen című kiállításban a felületek egymás mellé frottázsolásával hozunk létre új művet, ami a környezettel, a tájjal foglalkozik.
>>> Helyszín: 1. emeleti kiállítótér
Mit üzenhet egy csomagolóanyag?
Most olyan anyagokból készítünk műveket és üzeneteket, amelyeket ki szoktunk dobni, amit szemétnek tekintünk, mert csak arra szolgálnak, hogy valamit beletegyünk, valamit megtartson, kitámasszon, megóvjon. Az üzeneteket a csomagolások formája, funkciója inspirálja majd.
>>> Helyszín: 1. emeleti kiállítótér
...KÉT...
Dürer után szabadon
Albrecht Dürer 16.századi német festő és grafikus volt, akinek a Melankólia című rézmetszetére és a rajta ábrázolt poliéderre sok utalás van a GYIK című kiállításban. Alaposan végignézzük, megismerjük a mű részleteit, a benne rejlő jelképes utalásokat, és elkészítjük annak egyéni szabad változatát.
>>> Helyszín: 2. emeleti múzeumpedagógiai stúdió
...HÁ
Kérdezz bátran!
Ahhoz, hogy a kortárs művészethez közelebb kerüljünk sokszor kérdéseket kell feltennünk. Gyakran nem a válasz megfogalmazása okoz nehézséget, hanem egy lényegre törő kérdés feltevése. A 3. emelet kiállítás művei közül kiválasztott kedvencekhez várjuk, hogy egy-egy kérdést megfogalmazz és így közelebb kerüljünk a művekhez!
>>> Helyszín: 3. emelet kiállítótér
Miért pont így?
Amikor műveket szemlélünk néha felmerül bennünk a kérdés, hogy miért pont így alkotta meg a művész. Miért ezt a színt, ezt a formát, ezt az anyagot használta? Most pár kiválasztott művet fogunk újratervezni, amelyeket a Ludwig Múzeum gyűjteményéből választunk ki. Majd megbeszéljük, hogy miben is változik a mű az újításaink által, miben lesz más a közvetített üzenete.
>>> Helyszín: 3. emelet kiállítótér
Keresd meg a választ!
Melyik a legidősebb festmény? Hol élt a művész? Milyen anyagból készült az alkotás? Egy kiállítás látogatása közben sok kérdés felmerül bennünk. Most a gyakran ismételt kérdések közül kell párra megtalálnunk a választ a GYIK című kiállításban egy poliéder test segítségével.
>>> Helyszín: 3. emelet kiállítótér
A Családi Délelőttre érvényes programjegy ára 1000 Ft/fő. Megértési nehézséggel élőknek és kísérőiknek ingyenes.
Tájékoztatjuk, hogy eseményeinkről hang- és képfelvétel készül, amelyből a Ludwig Múzeum részleteket használhat fel a múzeum és programjainak népszerűsítése céljából és egyéb promóciós célokra. Eseményeinken történő részvétellel Ön elfogadja, hogy a felvételeken Ön is feltűnhet, de a Ludwig Múzeummal vagy az általa jogosított harmadik személyekkel szemben a felvétel felhasználásával összefüggésben semmilyen követeléssel nem élhet.

Kapcsolódó tartalom

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) módszertani kiállítás a Ludwig Múzeum gyűjteményéből a kortárs művészet befogadásának megkönnyítéséért 2025. február 14. – június 29.
Ezt a kiállítást a művészettel, a kortárs művészettel kapcsolatban megfogalmazott gyakran ismétlődő kérdések hívták életre. A kérdésekből kiinduló módszertani kiállítás célja a befogadás segítése, éppen ezért a művek mellé, illetve a kiállítóterekbe mediális tárgyak, játékok, feladatok is kikerülnek. A mű mellett a falon ott található a válasz, amely alap esetben egy fedő lappal van eltakarva – így hagyva módot az önálló válaszadásra.