A kanadai kortárs művészet és a technológia – A kurátori gyakorlat tapasztalatai

2019. május 30. 18.00–19.00
Mikor
2019. május 30. 18.00–19.00

Nathalie Bachand, független kanadai kurátor előadása két részből áll: először rövid áttekintést ad a kanadai újmédia-művészetről, majd bemutatja a The Dead Web – La fin (A halott Web – A vég) című kiállítást, különös tekintettel annak spekulatív voltára és az ezzel kapcsolatos művészeti kérdésekre, valamint beszámol a folyamatban lévő kurátori projektekről.

A kortárs művészeti gyakorlat részét alkotják a technológiai újításokhoz kapcsolódó munkák, melyeket „médiaművészetnek”, „újmédia-művészetnek” vagy „digitális művészetnek” nevezünk. Előadásában azokra a kanadai művészekre fókuszál, akiknek a munkái ebbe a csoportba tartoznak és egy olyan irányzatot alkotnak, mely olykor perifériára szorul a hagyományos művészeti gyakorlatokkal szemben. Arról kíván számot adni, ami jelenleg történik a különféle médiumok és kreatív technikák felhasználásával.

Ezek a technológiák, legyen az IT, elektronika, robotika, hálózati kapcsolatok vagy az analóg és a digitális határán lévő hibrid rendszer, kiapadhatatlan forrásai a kortárs művészet megújulásának. A The Dead Web – La fin című kiállítást először a montreali Eastern Bloc-ban mutatták be 2017 telén. Hét művész – Julien Boily, Julie Tremble, Projet EVA (Etienne Grenier & Simon Laroche), Frédérique Laliberté, Dominique Sirois & Baron Lanteigne – öt munkája az internet kapacitásának potenciális végességét vetíti előre, ami a 2015-ös Royal Society Symposium témája is volt. A kiállított munkák ebből a feltevésből kiindulva vizsgálják az internethez való kapcsolatunkat, tágabb értelemben pedig a kapcsolat fogalmát mint a világgal való érintkezést.

 

Nathalie Bachand művészeti író és független kurátor. A digitális technológia kérdéskörét és annak a kortárs művészetben betöltött szerepét kutatja.
Az ELEKTRA-BIAN (2006–2016) fejlesztésén dolgozott: az Angles Digital Arts [ELEKTRA10_Essays] (2009) publikációs projekt elindítója, létrehozója és vezetője.
2016-ban Chloé Grondeau-val ADC/DAC címmel kiállítást szervezett Phillip David Stearns New York-i művésznek a Diagonaléban a BIAN 3. kiadása keretében. A The Dead Web – La fin című csoportos kiállítás kurátora az Eastern Bloc-ban; az UN MILLION D’HORIZONS kiállítássorozat (UN MILLION D’HORIZONS of the Accès culture network for the 375th of Montréal) kurátora 2017 nyarán; Michel de Broin Thresholds (Küszöbök) című kiállításának kurátora a Canada Council for the Arts Âjagemô galériájában 2019 telén-tavaszán.

Jelenleg az Espace [IM] Média 2019 fesztivál (Centre en art actuel Sporobole) társkurátora, valamint a művészet és tudomány kapcsolatát vizsgáló „A Future Salvo” blog szerzője.

 

FejlécképJulien Boily, Memento Vastum (2012), oil on board.

 

Az előadás angol nyelvű. A programon való részvétel ingyenes. 

Tájékoztatjuk, hogy eseményeinkről hang- és képfelvétel készül, amelyből a Ludwig Múzeum részleteket használhat fel a múzeum és programjainak népszerűsítése céljából és egyéb promóciós célokra. Eseményeinken történő részvétellel Ön elfogadja, hogy a felvételeken Ön is feltűnhet, de a Ludwig Múzeummal vagy az általa jogosított harmadik személyekkel szemben a felvétel felhasználásával összefüggésben semmilyen követeléssel nem élhet.