Spoerri Daniel: Az Hôpital Ephémère szomszédos műterméből származó desszert, amelyet ... fiatal művészek fogyasztottak el, Hôpital Ephémère, 1991. július, Sevillai sorozat II. (1991)

farostlemez, vegyes technika (porcelán edények, tányérok, fém evőeszközök, üveg, preparált élelmiszerek, papír)
Vásárlás az aacheni Peter und Irene Ludwig Stiftung támogatásával, 2003

A huszadik század használati és kultikus tárgyait átrendező, vizuális ismeretanyagát játékosan átértékelő, újraértelmező művésze Daniel Spoerri. Kulturálisan nem összetartozó tárgyakat kapcsol egymáshoz. A tárgyak funkcionális elidegenítésével új kontextusba helyez ismert szimbólumokat. A hatvanas évek elején, Addi Köpke koppenhágai galériájában bolti lisztet, cukrot forgalmazott normál áron, azzal a különbséggel, hogy az élelmiszerek címkéjén egy külön pecsétes felirat volt olvasható: „Vigyázat! Műtárgy!” Ezzel egy időben csatlakozik a „Nouveau Réalisme”-hoz. 1968-ban saját nevén éttermet nyit a düsseldorfi óvárosban, majd röviddel ezután megalapítja az első Eat Art Editiont. Kulináris bankettjei rendkívül kedveltek voltak a hetvenes években. „Hommage à Karl Marx” címmel hirdette meg 1978-ban azt a bankettet, amellyel egy fotógalériát avattak fel. Ebből az alkalomból meghívta Karl Marx összes Rajna környéki névrokonát. Spoerri diákjai az asztalokat gyertyák és flitterek mellett kis homokbuckákkal dekorálták. Az Eat-Art megalkotójaként és legkiemelkedőbb képviselőjeként mézeskalács-tésztából ehető műtárgyakat állított ki a hatvanas évek végén, s ezzel a nouveau réalisme neodadaista csoportja – Yves Klein body artja és Jean Tinguely antigépezetei mellett – egy újabb irányzattal bővült. Jean Tinguelyhez fűződő barátsága és egy Robert Filliouval közös koppenhágai élménye vezette rá Spoerrit a „Csapdaképek” műfajának kitalálására. Filliouval Koppenhágában eltöltött utolsó vacsorájuknak a maradékát állította ki egyfajta hommage-ként. A talált tárgyakat, az étkezés után az asztalon hagyott tálakat, ételmaradékokat, evőeszközöket, cigarettacsikkeket, valamint az ott felejtett személyes dolgokat fixálta, majd 90º-kal megdöntve állította ki. Ez jelentette a Fluxus – happening vonalán a Csapdakép megvalósítását. 1992. április 20. és október 12. között a Sevillai Világkiállítás svájci pavilonjában az 1991-ben megrendezett vacsorák pontos maradványai kerültek bemutatásra. Így a Sevilla-Serie Nr.2 is.