Gerhes Gábor: Utolsó ítélet, Szaturnusz a kanapé alatt (1994)

karton, fa, ragasztás
Vásárlás a Művelődési és Közoktatási Minisztérium támogatásával, 1997

Gerhes Gábor (1962, Budapest) képzőművészeti tevékenysége mellett tervezőgrafikusként is elismert, de zenével és díszlettervezéssel is foglalkozik. A Ludwig Múzeum gyűjteményében lévő Utolsó ítélet avagy Szaturnusz a kanapé alatt című műve reprezentatív példája sajátos művészetének, amelynek középpontjában a magánszféra és a hétköznapok eseményeinek átértelmezése áll. Emblematikus tömörségű alkotásaiban gyakran tűnnek fel a mindennapok tárgyai. Gerhes alkotásai a valószínűtlen asszociációk, a hétköznapi jelentésüktől megfosztott, de egyértelmű új kapcsolatrendszerbe nem került tárgyak egymás mellé helyezésén alapulnak. Az így létrejött képi világ elemeinek kapcsolatai intenzív befogadást feltételeznek; a feltáruló új jelentések a szarkasztikus humor és a megdöbbentő asszociációk spektrumán helyezkednek el.