Művészek az osztályteremben

2017. április – június, budapesti iskolák

Juhász Rokko, Erdei Krisztina, Szemző Zsófia, Szabics Ágnes, Soltics Miklós, Utcai Dávid, Fischer Judit, Mécs Miklós

2017. április – június, budapesti iskolák

A T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. programja egy olyan módszertan kidolgozására tesz kísérletet, melynek célja a diákok kreatív gondolkodásának fejlesztése művészek bevonásával. Az órai munkába művészeket vonnak be, akik heti rendszerességgel dolgoznak együtt a kiválasztott osztállyal, tanárral. A program az iskolák legkülönbözőbb nevelési, tanítási problémáinak megoldása érdekében a művészet és más kreativitást igénylő területek módszereit viszi be a tantermekbe. Mindezt azért, hogy jobb képességű, céltudatosabb, toleráns és empatikus diákok kerülhessenek ki az iskolákból, illetve, hogy a pedagógusok újszerű tanulásszervezési metódusokat és kreatív problémamegoldási technikákat sajátíthassanak el. A program arra készíti fel a művészeket, hogy úgy dolgozzanak együtt a tanárokkal és a tanulókkal, hogy fenntartható változást érjenek el. A művészek pedig olyan hatékony pedagógiai technikákat alkalmaznak, amelyeket a tanárok is könnyen átvesznek, alkalmazásukkal pozitív tanulói motiváció-, és teljesítmény-, valamint viselkedésváltozás érhető el.