Korábbi kiállítások

Handle With Care. Berlini kiadás Helyszín: Collegium Hungaricum Berlin 2025. május 16. – június 29.

A kiállítás címe, Handle with Care egyaránt utal a gondoskodásra szorulók kiszolgáltatottságára, a gondozó és gondozott között fennálló aszimmetrikus viszonyrendszerre, az élet törékenységére és az ökoszisztémánk sérülékenységére, a szociális háló hézagjaira és a gondoskodás mindennapi rítusaira – de legfőképp a kollektív felelősségvállalás szükségességére hívja fel a figyelmet.

Tovább

Y-profil. Fiatal művészek a Magyar Nemzeti Bank kortárs gyűjteményéből 2025. március 14. – április 27.

A Magyar Nemzeti Bank által életre hívott, nagyszabású kortárs gyűjteményben is fontos szerepet kaptak a milleniálok. Közülük válogat ez a kiállítás. Bár egy intézményi kollekció szükségképpen nem adhat teljes képet egy teljes nemzedékről, felvillanthat tipikus pozíciókat. Az itt látható kurátori válogatás az Y-generációs fiatalok gyűjteményben őrzött munkáival rajzolja ki a nemzedék egy lehetséges arcélét: azt a bizonyos Y-profilt.

Tovább

Ez már (művészet)történet. Válogatás a Ludwig Múzeum gyűjteményének legismertebb műveiből 2025. február 14. – június 29.

A GYIK múzeumpedagógiai módszertani kiállítással párhuzamosan a harmadik emeleti kiállítótér hátsó teremsorában, mintegy 400 m2-en egy válogatás látható a múzeum legismertebb műtárgyaiból, melyek a hatvanas évektől a nyolcvanas évekig adnak művészettörténeti áttekintést Peter és Irene Ludwig gyűjteményéről. Láthatók többek között Pablo Picasso festményei, az amerikai és európai pop art legnevesebb képviselői, a fotó- és hiperrealizmus kiemelkedő képviselői, továbbá egy válogatás a nyolcvanas évek „új vad” festészetéből és szobrászatából.

Tovább

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) módszertani kiállítás a Ludwig Múzeum gyűjteményéből a kortárs művészet befogadásának megkönnyítéséért 2025. február 14. – június 29.

Ezt a kiállítást a művészettel, a kortárs művészettel kapcsolatban megfogalmazott gyakran ismétlődő kérdések hívták életre. A kérdésekből kiinduló módszertani kiállítás célja a befogadás segítése, éppen ezért a művek mellé, illetve a kiállítóterekbe mediális tárgyak, játékok, feladatok is kikerülnek. A mű mellett a falon ott található a válasz, amely alap esetben egy fedő lappal van eltakarva – így hagyva módot az önálló válaszadásra. 

Tovább

Női kvóta 02. Női alkotók, alkotó nők a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum gyűjteményéből 2025. január 24. – március 16.

A kétrészes kiállítás első fejezetében elsősorban a női szerepekkel, illetve nők művészeti (ön)reprezentációjával foglalkoztunk, míg a második részben bemutatjuk a nők által választott műfajokat, témákat, illetve a nők művészeti teljesítményét és eredményeit az elmúlt fél évszázadban, a múzeumban őrzött műveiken keresztül.

Tovább

Nemes Márton: Techno Zen A 60. Velencei Képzőművészeti Biennále Magyar Pavilonjának kiállítása + régebbi és új művek 2024. december 20. – 2025. március 2.

A 2024. évi Velencei Képzőművészeti Biennálén a Ludwig Múzeum Nemes Márton Techno Zen című kiállítását mutatta be. Az immerzív environmentként, festészeti alapokon nyugvó Gesamtkunstwerkként kivitelezett projekt jól példázza a festészet műfajának – a művész alkotói módszerére egyre jellemzőbb – kitágítását, más médiumokra való kiterjesztését. 

Tovább

Női kvóta 01 – Női alkotók, alkotó nők a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum gyűjteményéből 2024. október 18. – 2025. január 12.

A kétrészes kiállítás első fejezetében elsősorban a női szerepekkel, illetve nők művészeti (ön)reprezentációjával foglalkozunk, míg a második részben bemutatjuk a nők által választott műfajokat, témákat, illetve a nők művészeti teljesítményét és eredményeit az elmúlt fél évszázadban, a múzeumban őrzött műveiken keresztül.

Tovább

Fordított tárgyak 2024. szeptember 6. – november 24.

A Fordított tárgyak kiállítás az utóbbi 10–15 év során a kortárs képzőművészetben egyre elterjedtebbé váló hagyományos kézműves technikák jelenlétének okait és különféle jelentéseit vizsgálja. A Fordított tárgyak kiállítás számos kérdést vet fel, melyek a tárgyak akár hétköznapi, akár művészeti státuszától kezdve a művészeti intézményrendszer működéséig sok témát és szakterületet érintenek.

Tovább

Gondoskodom, tehát vagyok Liszt Intézet, Brüsszel 2024. május 15. – június 18.

A gondoskodás mindannyiunk közös tapasztalata, mely a születés pillanatától a halálig meghatározza életünket. Értelmezhető személyes módon (öngondoskodás), a személyközi kapcsolatok szintjén (gyerekekről, betegekről, idősekről való gondoskodás), de kiterjeszthető a természeti létezőkre, tágabb értelemben pedig magához a Földhöz való óvó viszonyulásra is.

Tovább

Nemes Márton: Techno Zen 60. Velencei Képzőművészeti Biennále, Velence, Giardini, Magyar Pavilon 2024. április 20. – november 24.

Nemes Márton a Magyar Pavilon tereibe egy olyan multimédiás, több érzékre ható, a színeket középpontba helyező összművészeti alkotást tervezett, mely az absztrakt festészet hagyományain túl a kortárs élményvilágra, így a technoszubkultúra, a digitális képalkotás tapasztalataira épül. Kiállítása multiszenzorális: vizuális, akusztikus és interaktív tartalmai a fény- és színtartomány, a tárgy- és fénymozgás, a hang, a fényfrekvencia és légáramlás együttes hatásában bontakoznak ki.

Tovább

Vigyázat, törékeny. Handle with Care 2023. szeptember 15. – 2024. január 14.

A Handle with Care című kiállítás az élet törékenységére, a gondoskodásra szoruló egyének és közösségek sérülékenységére, a szociális ellátórendszer repedéseire és hiányosságaira utal. Ugyanakkor magára a múzeum feladatára, a műtárgyakról való gondoskodásra is vonatkoztatható, ami újraértelmezett jelentésében a tárgyak mellett a közösségekre, gondoskodói szakmákban dolgozókra, a láthatatlan munkát végzőkre és a marginalizált élethelyzetekre egyaránt kiterjeszthető.

Tovább

A cukiság faktor 2023. június 23. – november 12.

A kiállított művek könnyed, játékos módon, humorral és (ön)iróniával közelítenek a társadalmakat súlyosan érintő globális vagy mindennapi problémákhoz. A „cukiság” fogalmát kritikai éllel ruházzák fel, arra ösztönözve a közönséget, hogy megkérdőjelezze a perfekcionizmust és a giccset, amelyet főként a közösségi média közvetít és képvisel.

Tovább

Through women's eyes 2023. április 24. – június 2.

A selection from the video collection of the Ludwig Museum - Museum of Contemporary Art. The exhibition Women's Eyes presents eight works by five women artists. The earliest work dates from 1984, the latest from 2016. The five artists differ not only in age, but also in style and attitude, yet all eight works have a feminine approach, a distinct female perspective.

Tovább

… minden fent van a felhőben… Lengyel András kiállítása 2023. február 3. – május 28.

A …minden fent van a felhőben… című kiállítás a gazdag életmű áttekintésére vállalkozik, anyaga Lengyel András egész pályáját átfogja, mégsem retrospektív, hiszen a mai napig születnek új munkák. Témakörök segítségével követhető az a folyamat, melynek során a Fluxusból és a konceptuális művészetből kibomló életmű az akción, a fotó-alapú sokszorosított grafikán, a Mail Art-on és a festészeten keresztül teljesedett ki a posztmodernben.

Tovább

Kisebb világok. Dioráma a kortárs képzőművészetben 2022. október 14. – 2023. január 15.

A kiállítás a laikus közönség számára is érthető, sőt szórakoztató, amely ugyanakkor szakmai szempontból dolgozza fel a dioráma műfaját és művészettörténeti szerepét, emellett olyan, sokszor nem tudatos lélektani folyamatokra is felhívja a figyelmet, amelyek a diorámák révén előtérbe kerülnek. A fizikai alkotások mellett virtuális, digitális, valamint videódiorámák is láthatóak lesznek.

Tovább

Előhívás 2022. május 13. – augusztus 28.

A csoportos nemzetközi kiállítás fókuszát a traumaforrások vizuális művészeti eszközrendszerekkel történő átdolgozása, performatív megjelenítése adja. A kiállítás azt vizsgálja, hogy az utóbbi két évtizedben hogyan változott meg a művész szerepe, milyen új megközelítési módok és szempontok merültek fel a traumafeldolgozás területén. Bár a művészet és a trauma összefüggéseinek elemzése jelentős múltra tekint vissza, a hangsúly a kiállításon az ábrázolás és ábrázolhatóság kérdésein túlmenően a relációs aspektusra kerül.

Tovább